16 March 2016

Tahniah Adik No 7.

Kenduri Adik no 7.

1st time in 29years drive Selatan-Utara.

5hrs Driving :
Gerak kul 12 - 5 am. Traffic cun. But unluckily, terkena speed trap masa kat selama (area sebelum tambun) Agaknya darah muda, so bawa keta asik nak berdesup2. Padahnya kann..itu la ganjarannya.

Alhamdulillah, the ceremony went smooth. Aku x bole masuk masjid due to Bendera Merah. But ibu shida (Step mum) claimed cara mereka org sana lain. Nikah (ijab dan qabul) shj. Malah perbuatan menyarung cincin /gelang tu xda. Well officially they're husband n wife la, but still aku rs mcm x kena je kalau x sarung cincin /gelang (mas kahwin) atau 'pembatalan air sembahyang' so called tu x buat. Ye la terus blah afterwards. BERSURAI. Erkkk.

El-Nino belah utara 2 kali ganda dari kaw selatan, so mmg terasa sgt
bahangnya. Suasana kering, panas dan berdebu all the way ke rumah pengantin.
Alhamdulillah my son x demam ke apa.But sepanjang kat sna pun, aku kurung dia dlm rumah
jgn main panas. Majlis abis dlm kul 2pm. Ayah suggest terus g Tanjung Dawai. (Sibuk my dad ckp shud kak long aku ada sbb dia yang ajak org tua ni jalan2 sampai gunung jerai apa semua, skali kak long x ikut, Nampak la frust muka org tua aku tu.) So kami konvoi la reramai. Beautiful sunset, kat tjg dawai!! lovely view pantai merdeka! Kami semua layan mee UDANG GIANT yg yummehhh, shop some keropok kering, asam2 n balik homestay.

The next day, 12pm matahari pacak atas kpala kami bgerak ke rumah pengantin. Lps bergambar n so on, kami semua bersurai. Nenek+pak ngah+Pak busu semua nk terus shoot balik Melaka sbb x larat dgn panas utara. Hahaha..aku gerak balik KL on 5pm. Abg no 2 ajak 'nap' dulu kat homestay sebelum teruskan perjalanan.

Mak sedara (kakak arwah muy mum) oso joined us in pendang kedah, cuz dia akan mengerjakan umrah on uj reception in malacca on april nnt.


No comments:

topic yg lepas

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...