20 May 2010

Masak fav food si Dia lagi..

Balik keje smlm je terus g pasaraya bli groceries skit tuk masak dinner we all nnt. My husband decide nk mkn lauk daging masak lemak rebung.. patu maybe dia tingat kat bini dia tgh preggy ni,terus dia x jadik nk mnta aku masak lauk tuh. Ape daa.. walhal xde masalah,aku masa taim first trimester siap makan lauk lemak nenas,lemak rebung..suma aku blasah. Alhamdulillah sampai skrg sihat walafiat..**bukan nk eksen okeh! tapi depends on kekuatan mummy n baby gak la..

Berbalik pada cerita asal td.. hmm..mcm biasa la bila da g pasau musti la mata ni jd gambang mcm2 idea keluar nk masak itu,nak masak ini.. hmm.. nasib baik ade asisstant,kalo idak mau aku borong smua!! haha.. So sampai je rumah,lepas solat maghrib terus aku masak. Lauk ni dah kali kedua aku post by dis year..haha. Lawak! sbb dah itu fav husband,so len kali aku post masakan lain la. Sbb aku mengidam nk mkn chocolate chip biscuit ala famous amos tuh. Apa lagi? Microwave aku pun dah lama x berasap! Next aku post pasal resepi biskut kegemaran aku ngan hubby tu okeh!

Happy weekdays!

bebahan nk masak siap di potong,
asparagus kaya dgn vitamin! gud 4 baby too!

sayur bayam plus su'un..
bayam gud 4 preggy woman like me!

aku buh capsicum,broccoli n carrot
tuk padprik ayam ni.

lps mix ayam,tomato,chili,oyster sauce,
garam secukup rasa..dan perahkan limau!

siap dihidang bersama buah mangga
sbg pencuci mulut.


My husband olweys said this after meal :

"thanks syg,sedappp sgt u masak!! xpnah hampakan permintaan i.."

**lauk masak lemak pucuk ubi tu lauk smlm,masih elok dlm peti ais..
so aku panaskan je la since my husband nk lauk tu lagi..


MEMASAK ITU BEST!! MCM2 YG KITA BOLEH
PELBAGAIKAN! AKU MMG ADDICTED DGN MASAKAN!

thanks for reading guys!


9 comments:

Pepel BoNda AmaNi said...

memang kan..memasak nie kadang2 menarik sebabnya leh cuba macam2 jenis resepi....sedap la lauk2 u tue...slrrrp...slrrrpppp

Unknown said...

Asparagus sgt bagus,blh melancarkan n cuci darah + lagi MEMUDAHKAN PROSES BERSALIN..InsyaAllah..and I experienced it on my 1st baby dulu.

Biqque said...

rajin nyer la...keje cam i ni, nak masak nasik pun dah tak larat...hahahahaha!

Cik Siti Hajar said...

me too addicted with cooking..

kalau pegi beli barang dapur tuh..

semua nak di borong kan???

Miss B said...

Mrs Purple : tu la pasai..len kali kita bley arr share2 resepi! best2..

N.A.I : yeah! u're totally right! better half cook,nutrien x terjejas.. :))

Mrs Biqque : xpe..lagi best mkn mknn luar slalu! kita ni nk mkn kat luar slalu..huhu..alamatnye bengkrap dan suami ku lari cari bini yg rajin masak..kui3.. kekadang ngaku gak,malas nk masak! serious!

Unknown said...

hehe~~ rajin owh.. lpas mgrb masak pun smbil 2,3 mcm lauk...

Saya Noury said...

sedap2..bf saya chef..but bleh bagi petua tak?apa perlu saya masak yang bleh lawan chef ni?hehhehe

beautiful.disgrace said...

untung mohd hazwan muslim. huhuhuhu. :)

ain, italian food reti tak?

Miss B said...

cahaya chenta : tu la pasal..lapo btul nampaknya!

Nur Hidayah : huh..xbley nk aspect sgt yg kita berjodoh dgn bf kita tuh. Kita pun kne blaja gak! nk harap suami masak je nnt,dia pun lari cari pompuan lain.. air tgn sendiri tu yg mengikat suami org tua2 ckp. huhu..

Nard : italian reti!! weck suka spaghetti bolognese ngan macaroni goreng wit parmesan.. later will be upload. hehe..

topic yg lepas

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...